Aktuality

Na SMS jízdenku cestovalo v září v hradecké MHD rekordních 21 tisíc cestujících

1.10.2015

Na SMS jízdenku cestovalo v září v hradecké MHD rekordních 21 tisíc cestujících

Prodej SMS jízdenek v královéhradecké MHD překročí v průběhu října hranici 600 tisíc kusů, a to od zahájení jejich prodeje v lednu 2012. Navíc je tento typ jízdenky cestujícími stále více využívaný.  Úspěšně si vede i internetové dobíjení Městské karty.

„Pozitivním jevem je, že měsíční prodeje, které se na konci loňského roku již běžně pohybovaly okolo hranice 18 tisíc mobilních jízdenek, převýšily již několikrát od ledna 2015 hodnotu 19 tisíc, aby v září dosáhly naprostého rekordu ve svých poměrně krátkých hradeckých dějinách a to hodnoty 21 330 kusů, stejně tak i skutečnost, že v porovnání období leden až září 2014 a 2015 došlo ke zvýšení prodejů SMS jízdenek o 20 % (z 137 882 na 165 019 kusů),“hodnotí stávající situaci vedoucí marketingu dopravního podniku František Meduna.

Pokud hodnotíme „historické rekordy“ šíře, tak vedle již vzpomenutého měsíčního za září byl nejlepším víkend 13. - 14. prosinec 2014 s 830 a nejlepším dnem byl pátek 24. dubna 2015 (zřejmě díky Majálesu) s 1005 prodanými jízdenkami – pokud bychom brali v úvahu pouze „běžné“ dny, tak by to byla včerejší středa čili den 30. září 2015 s 954 jízdenkami.

Mobilní jízdenka se stala velmi rychle plnohodnotným způsobem úhrady jízdného v Hradci Králové a díky své jednoduchosti objednání ji stále více využívají občané jiných měst přijíždějící do krajského města služebně, za vzděláním, za kulturou či zdravotnickou péčí a vzhledem ke změně charakteru studia vysokoškoláci (menší počet dnů nutných pro osobní přítomnost na VŠ) a samozřejmě jeho turističtí návštěvníci.

Pokud hovoříme o moderních formách úhrady jízdného, nemůžeme určitě zapomenout ani na městskou kartu, respektive možnost jejího internetového dobíjení zavedenou od března 2015. Aktuálně se do konce září 2015 zde utratilo téměř 3 miliony 300 tisíc korun, kdy tuto službu využilo již přes 12 tisíc zákazníků. Pozitivním jevem je od června neustále stoupající průměrná výše jednotlivého nákupu, resp. dobití, která nyní už dosahuje výše 270,- Kč a je vidět, že si tento způsob prodeje cestující osvojili.

Internetové dobíjení nejen zjednodušuje nákup předplatných časových jízdenek a plnění elektronické peněženky městské karty, ale umožňuje i zhlédnout aktuální informace o kartě - o její platnosti či výši finančního zůstatku - a je možné si nastavit i upozornění na konec platnosti časové jízdenky.

Další podrobné informace o internetovém dobíjení včetně obchodních podmínek je možné získat na webových stránkách společnosti - http://www.dpmhk.cz/cs/mestska-karta/online-dobijeni