Aktuality

Do kampaně SDP ČR na podporu MHD se zapojily známé osobnosti

8.1.2024

     TISKOVÁ ZPRÁVA SDP ČR

Do kampaně SDP ČR na podporu MHD se zapojily známé osobnosti

Praha, 8. ledna 2023

 

Myslíte si, že rozumíte světu MHD? Víte, jaká doopravdy je? Nebo pamatujete jen to, co už dávno neplatí?

Těmito otázkami začíná nový seriál Věřte – Nevěřte v MHD, který jako kampaň na podporu městské hromadné dopravy vytvořilo Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR). Do kampaně se zapojily známé osobnosti z různých odvětví, které v seriálu sdílí své postoje
a zkušenosti s MHD. O produkci kampaně se opět postarala agentura EventHouse, která stojí za úspěšnými marketingovými projekty SDP ČR z minulých let.

„Smyslem kampaně je motivovat veřejnost k používání MHD. Chtěli bychom se v tomto směru přiblížit velkým evropským metropolím, kde je využívání MHD symbolem vyspělosti
a společenské odpovědnosti. I u nás se můžeme pyšnit moderními technologiemi a efektivním fungováním provozů, stále se však setkáváme s tím, že MHD je vnímána jako volba pro ekonomicky slabší vrstvu lidí. Do kampaně jsme vybrali takové osobnosti, jejichž hlas má sílu
a věříme, že dokáží ovlivnit nebo minimálně přimět k zamyšlení velké množství lidí,“
říká předseda marketingové skupiny SDP ČR Slavoj Dolejš, který je zároveň ředitelem Dopravního podniku města České Budějovice.

Třináctidílný seriál bude publikovaný na platformách YouTube, Facebook a Instagram. První díl byl zveřejněn ve středu 3. ledna v 18 hodin a každou další středu večer budou následovat další. Do kampaně se připojily osobnosti z nejrůznějších odvětví veřejného života, od světoznámého chirurga Bohdana Pomahače, přes spisovatele Jiřího Hájíčka nebo písničkáře Michala Horáka.

„Byl jsem docela překvapen, jak málo se ví o tom, co současná MHD nabízí. Proto nás napadlo zeptat se těch, kteří mají k MHD nějaký vztah, avšak i oni sami mnohdy žili v určité mylné představě. Na otázky se nemohli nijak připravit. Na konci každého dílu nás pak Vašek Kopta seznamuje se správnými fakty,“ uvádí autor kampaně Jiří Nevečeřal z agentury EventHouse

„MHD se snažíme jezdit čím dál víc, proto nám taková propagace připadá smysluplná a rádi jsme se do ní zapojili. Některé otázky nás trochu zaskočily, protože jsme o fungování veřejné dopravy takhle nikdy nepřemýšleli. Při některých odpovědích můžeme působit zmateně, ale výsledek je autentický, a to se nám právě líbí,“ popsal natáčení tanečník Jan Onder, který se objeví v seriálu Věřte – Nevěřte v MHD se svou partnerkou Natálií Otáhalovou, která je také tanečnice.

„I když mám auto, městská hromadná doprava je pro mě stále na prvním místě, využívám ji především v Ústí nad Labem. Vždycky tam potkám někoho známého, takže jízda v MHD je pro mě skvělý zážitek,“ uzavírá další výrazná osobnost z kampaně Věřte – Nevěřte v MHD influencer Martin Hranáč.

SDP ČR v posledních letech připravilo několik zajímavých projektů na podporu MHD, seriál Bus Salon s Vaškem Koptou a píseň MHD song od Ventolina kromě velmi pozitivní odezvy od veřejnosti dokonce zabodovaly v soutěži Zlatý středník.

 

Přehled osobností, které účinkují v seriálu Věřte – Nevěřte v MHD:

Bohdan Pomahač, chirurg

Jiří Hájíček, spisovatel

Michal Horák, písničkář

Martin Hranáč, influencer

Natálie Otáhalová, tanečnice

Jan Onder, tanečník

Martin Škoda, autor kuchařských knih

Martin Štěpánek, hokejista

v roli vypravěče Václav Kopta, herec

 

 

Kontakt pro média:

Linda Hailichová

tisková mluvčí SDP ČR

media@sdp-cr.cz

+ 420 603 881 018

www.sdp-cr.cz

Sdružení dopravních podniků ČR je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy v ČR. Sdružuje 22 provozovatelů městské hromadné dopravy v největších městech ČR. Ti provozují autobusovou dopravu, dále 7 tramvajových a 14 trolejbusových systémů a jeden systém metra. Na území obsluhovaném touto dopravou žijí téměř čtyři miliony obyvatel. Členské dopravní podniky ujedou ročně přes 320 milionů vozových kilometrů a přepraví téměř 1,8 miliardy cestujících.