Hradec Králové, 27. srpen2013
Trolejbusy se vracejí na Dukelskou třídu, MHD čeká nový jízdní řád
Od konce prázdnin bude královéhradecká městská hromadná doprava jezdit podle nového jízdního řádu. S datem 31. srpna se vrací trolejbusová doprava do ulic Dukelská a S. K. Neumanna a ve stejném termínu se úprav dočkají další linky. Město jedná s DP o možném navýšení finanční podpory pro MHD ze svého rozpočtu, v této době se o zvýšení jízdného nejedná.
Ve stejném termínu se úprav dočkají také autobusové linky, jichž se od poloviny července dotklo zavedení úsporného systému. Dopravní podnik, jak slíbil, pečlivě sledoval fungování tohoto systému, stejně tak i ohlasy cestujících a jednal s komisemi místních samospráv. Souhrn poznatků z provozu spolu s opodstatněnými připomínkami se promítnul do nového jízdního řádu. Dojde tím sice ke snížení předpokládaných úspor v nákladech na provoz, ale jedná se o dodatečné kompenzaci z městského rozpočtu.
Trolejbusy 1, 3 a 7 se vracejí na Dukelskou a S. K. Neumanna
S novým jízdním řádem se vracejí trolejbusové linky 1, 3 a 7 na svou původní trasu po rekonstrukci ulic Dukelské a S. K. Neumanna, kde už je pro jejich provoz připraveno potřebné trakční vedení.
Linky 11 a 17 pojedou opět proti sobě a budou mírně redukovány
„S panem ředitelem Kulichem jsme osobně jednali a s výsledkem rozhovoru jsme spokojeni,“ vysvětlila předsedkyně svinarské komise místní samosprávy Alena Hamplová. Svinarští od počátku požadovali zokruhování dvou linek 11 a 17, které tuto městskou část obsluhují. „Za občany Svinar a Malšovy Lhoty jsme s panem Nádvorníkem požadovali protažení alespoň jedné z linek na třídu Karla IV. Jestli se toto podaří, pak budou obyvatelé obou městských částí opravdu spokojeni,“ doplňuje Alena Hamplová. Také komise místní samosprávy Malšova Lhota projednala navrhované trasy a jízdní řád linek 11 a 17. „Tyto úpravy akceptují požadavky a náměty předložené naší komisí jak písemně tak osobně na jednání s vedením Dopravního podniku,“ uvedl za komisi její předseda Richard Nádvorník a dodal, že nové trasy a jízdní řády odpovídají potřebám občanů Malšovy Lhoty více než předchozí úpravy.
Změny na lince číslo 5
Změny se dotkly i Slatiny a tamního spoje číslo 5. Tam je situace komplikovanější kvůli druhé etapě rekonstrukce, kterou na hlavní dopravní tepně Slatiny – Kladské ulici - provádí až do druhé půlky října Královéhradecký kraj a město se musí s dočasnými potížemi sžít. Autobusové spoje linky č. 5 proto teď jezdí vynucenou objížďkou přes Piletice a nárůst délky této trasy si vyžádalo její ukončení na zastávce Slezské Předměstí – Cihelna. „Nad podobou MHD v této části města po skončení výluky se občané Slatiny sešli 13. srpna na veřejné schůzi. Výsledné stanovisko jsme pak předali jak vedení dopravního podniku, tak i vedení města,“ informoval předseda slatinské KMS Pavel Tobiášek. „Konečné řešení bude projednáno s Komisí místní samosprávy Slatina během září,“ přislíbil pokračování v srpnu započatých jednání ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.
Linka č 9 doveze cestující k terminálu nově přes Dukelskou
Drobná úpravy trasy této linky byla provedena na základě připomínek cestujících, kteří se potřebují dostat z Moravského Předměstí a Malšovic na Dukelskou, kam donedávna jezdil zrušený spoj č. 28. Dostatečnou přepravní kapacitu budou ve všední dny na této lince zajišťovat kloubové vozy.
Nový jízdní řád nadále počítá i s linkou č. 19
Dopravní podnik myslí už delší dobu na klienty zdravotnických zařízení a dokladem toho je vloni v září zprovozněná linka č. 19. Ta bude i po zavedení nového jízdního řádu zajíždět přímo do areálu fakultní nemocnice, kde má tři zastávky. Tato linka a spojuje nemocnici s přestupními dopravními uzly v centru města.
Podobu nových jízdních řádů najdou cestující od této středy na webu dopravního podniku www.dpmhk.cz, v informačních centrech dopravního podniku a včas budou obměněny také na příslušných zastávkách. Oblíbená knižní podoba jízdního řádu se na pultech objeví koncem října po ukončení rekonstrukce Kladské ulice ve Slatině, kdy vejde v platnost standardní jízdní řád i pro linku č. 5.
Autobusy a trolejbusy dopravního podniku se musejí denně na svých cestách po ulicích města potýkat s mnoha překážkami a nepředvídatelnými situacemi. MHD je živý a velice citlivý systém, který musí brát v potaz technické možnosti, přizpůsobovat se průběžně nepříjemným i ne zcela optimálním situacím a s co možná nejmenšími náklady obsloužit cestující z celého města a z jeho okolí.